Monday, November 16, 2009

dersim yorumlari. herkes bildigi ne varsa anlatsin da ogrenelim

Onur Oymen vakasini okurken gordugum ilginc okumalardan bir tanesini koymustum. Dersim'de Osmanli baglantisini kuran, ortamin oyle cok da hosgorulu olmadigini ima eden. Osmanli'nin Anadolu'yla kurdugu ya da kuramadigi iliski benim kafami hep kurcalar. Okumak lazim.
Baya insani urpertiyor bugun bir Alevi mahallesine Yavuz Selim adi konmasi. Benim kendi yakin tarihimde hala unutamadigim bir Madimak var.
Ote yana bak hala susmuyor sozde dengeleyici siyaset yapanlarimiz. Bildigim var soylemiyorum incinmeyin diye, ben fasistsem Dersim'i bastiranlar ne diye de hemen gardini almis.
Iclerinin boslugunu, koflugunu, rengini golgelere siginarak mesrulastirmaya tam gaz devam.
Ne biliyorsa soylesin, hepimiz ogrenelim. Hatta firsati varken yazsin yeniden memleketin yakin tarihini de; bizim nedense kafalarimizin almadigi ama onlarin bilip de erdigi neymis gorelim. Halkin(!) partisine gore zaten (baska bir yorumdan) "memlekette kürt yok, ermeni yok, gayrimüslim yok, çingene yok, komünist yok, anarşist yok, alevi yok, arap, dindar yok"

No comments: