Monday, July 5, 2010

Askin Yedi Gunu/ The Seven Days of Love
















Sali: maske
Soylenenle acin yeterli olur yenilemek icin
suretimiz icinde olan maskeyi, ruhun lezzeti icin
bedeninin ruhundan dogar...
yangin bu ruhun bedeninde ne basladi
nefsiyle ona, ne ruhun ciceklendigi bedende
basladi sonsuzluga gizlenerek
yandigimizda, ne de bilenen seylerle!

Carsamba: nergis
Yasi on besinde. Istedigi
gibi dogmus...suretinin etrafinda yurur
suda degisen son gibi: beni eksiltiyor
gece...nefsine cokerek. Beni eksiltiyor
askiyla atlarin burclarin uzerinden...uzaklasir
golgesinden, simsek aralarindan gecer
garip kasidesinden gectigi gibi...

Persembe: olusum
Benligimdeki benligimi buldum ve
sen aynasindan ciktin...
yasattigi suslerle toprak seni ziyaret eder,
gereksiz duslerle yukselenle.
Ama ben, dun beni biraktigin gibi
genisligimde, yakin su, yer ve goge
bolunmus. Ah...onlar nerede?

Cuma: son kis
Eger uzaga gidersen, dusumu senden olusmus
anilarin hazinesine as, veya benden olusan
anilarin. Son kisini getirir, sandalyemin
ustunde iki kumru gordum, sonra gordugum
Hint kasabin yaptigi ne: dilimle
guzel seccadenin ustundeki sutu sordu,
eger gidersen, kis mevsimini de al, eger!

Cumartesi: cift guvercin
Bedenimi dinliyorum: ilahi ariyi ve
sayisiz atin dirligini,
ben bulut, sen toprak, sonsuz mucadelenin
iniltisine dayandirilmis
bedenimi dinliyorum: meyvelerin olumu
canli yasam yenileyemez
bedenini...dinledigi bedeni

Pazar: memelerin makami
Seni seviyor, bulut gibi yakina gel...yakina
benden korkan gurbetteki pencereden:
Onu seviyorum. Yildizlar gibi bulun...bulun
yolcuyla yolda kalmasi icin:
seni seviyorum. Karanlik gibi beni ser...ser
kirmizi ask gullerine, kurul
cadir gibi, kurul, kovulan meleklerde...

Pazartesi: vahset
Adinla aci duyuyorum, nefsimde tatlilasan
Endulus'le acilasan Dimask gibi.

Burayi sana aydinlatiyorum kanimin tuzlu limonuyla.
Iste burada, attan dustu ruzgar.

Adinla aci duyuyorum, beni ne ordu kusatir
ne sehir. Benim son hirsim gibi
veya bedenimde yuruyen caddeler...

Mahmud Dervis / Mahmoud Darwish


No comments: