Tuesday, April 7, 2009

baskin oran'dan ilginc bir muhsin abi notu

"İki yıl önceydi, M. Yazıcıoğlu bir parti ileri geleni vasıtasıyla beni aradı ve evimde görüşmek istedi. Bin türlü şey araya girdi, gerçekleşemedi. Ben bu olayı yine de açıklamazdım çünkü şahsî. Ama tam iki hafta önce önerisini yineledi. Bu sefer başka kalem sahipleriyle ortak bir toplantı önerdi:“... meselelerini tekrar gözden geçirip değerlendirmek ve aydınlanmak için Ahmet Altan, Mehmet Altan, Eser Karakaş, Oral Çalışlar, Fehmi Koru, Murat Belge, Ali Bayramoğlu, Rıza Türmen, Cengiz Çandar, Etyen Mahçupyan, Elçin Macar, Engin Noyan, Ali Bulaç, Nazlı Ilıcak, Fuat Keyman gibi arkadaşlarla Mayıs’ın 3. haftası -15.16.17.18.19 Mayıs 2009 günleri- uygun olursa İzmir Selçuk Şirince’de veya herkese uygun bir yerde” buluşmak istedi. İçlerinden bazılarına yazdım, cevap bekliyordum. Kaza haberi daha önce geldi. Bitmedi. Bu önerinin geldiği gün Kezban Hatemi aradı. Benzer mesajın kendisine de geldiğini söyledi. Bunun üzerine, iki yıl önceki bir olayı tekrar konuştuk. Bu da bilinmiyor; bunu da yazayım: 2005’te Yazıcıoğlu Fener Patriği’yle görüşme talep ediyor. Yemekte ikisi ve Kezban ve Prof. Hatemi bulunuyor. Yazıcıoğlu özetle şöyle diyor: “Önyargılar, atgözlükleri atılmalı. Aynı zihniyetten ben de çok mağdur oldum. Çok işkence gördüm. Yanlış tarihî birikim insanları bu hale getiriyor. Ama tanışınca bunlar düzelebilir. Geçmişteki hataların tekrarını önlemeliyiz” diyor.
Samimidir, değildir, bilemem; Türkiye siyasal hayatında fevkalade önemli bir girişimdir onu bilirim. Ama burada benim derdim bambaşka: Hangi taraf daha açık fikirli?Yazıcıoğlu gibi geçmişi olan birinden söz ediyoruz.

Buyurun, iki tarafı mukayese edin. Kim bu ülke için yeni çözümler araştırıyor, hangi taraf daha “ilerici”, karar verin. “Ulusalcılık” nedir, daha iyi anlarsınız.
Not: Cemil Çiçek, Iğdır için, “Kürtler Ermeni sınırına geldi!” diye “güvenlik alarmı” verdi. Yeni bir “Ermeni Dölü” rezilliği. “Kürtler ve Ermeniler Türkiye için zararlıdır” diyor. 2004’te Azınlık Raporu çıktığında “Entel fitne” demişti. 2005’te Ermeni Konferansı yaptık, “Arkamızdan hançerlediler” dedi. 301’in en saldırgan avukatı oydu. Her fırsatta hem kendi partisinin hem Türkiye’nin altını oyuyor.
AKP böylelerini tasfiye etmedikçe sakın gözümüze gözükmesin."

No comments: